26.7.12

Салата от френска зелена леща и киноа



Последната рецепта от поредицата. Не ми се впуска в суха теория за достойнствата на леща и киноа, а и на кой ли ще му се чете в това време. Писала съм и за двете и за това, че съдържат в големи количества протеини, близки до тези на месото и млякото. Салатата съчетава приятно плътния вкус на ядки от френската леща и фината зърнистост на по-дребната киноа. С първоначалната идея да е част от менюто за пикник, може да се използва и като самостоятелно ястие с добавката на малко сирене или като гарнитура към печени зеленчуци например.


Радва се на голям успех вкъщи и с нея добавих още един фаворит към салатите с киноа сред моите хора, които вече обожават Табуле с киноа и краставици. Харесва ми, когато нещата се получават добре с някои предпочитани продукти. За мен киноа и леща  не са просто и само модерни, актуални или супер прехвалени. Стойността им е напълно резонна предвид това, което съдържат и това, което НЕ съдържат, за разлика от голяма част от нещата по магазинските рафтове и хладилници.

Хубавото на рецептата е, че е целогодишно изпълнима. За летните градински домати е ясно, но може да се приготви и през зимата, когато единствените вкусни свежи домати на пазара са малките чери домати. 


Това е от мен засега :) За някоя от предстоящите публикации, а защо не още следващата съм замислила да изпробвам един интересен чийзкейк. Надявам се и очаквам  да се получи добре.




Салата с киноа и френска зелена леща
4-6 порции

140 г киноа
140 г френска леща
200-250 г чери домати
4-5 тънки стръка пресен лук
60 мл прясно изстискан сок от лимон, или на вкус
3-4 сл зехтин екстра върджин
морска сол
черен пипер, прясно фино смлян
магданоз
опция:
100 г бяло сирене или на вкус

Лещата се сварява за около 25 минути в обилно количество вода. Зърната киноа се варят отделно за около 10 минути. Отцеждат се добре и се смесват  в голяма купа, като се подправят със сол, черен пипер, сока от лимон и половината зехтин. Охлаждат се за кратко. Преди сервиране се добавят нарязаните на половини и четвъртини домати, лука на тънки колелца, нарязан на дребно магданоз, малко сол, останалия зехтин и при нужда се подправя още. Евентуално се добавя и натрошено сирене.

гостуваща рецепта, приготвена в кухнята на сп. Меню


10 коментара:

  1. Свежо и вкусно предложение! Благодаря за рецептата, Диди! Хубав ден! :)

    ОтговорИзтриване
  2. Чудесна идея, Диди!
    Прегръдки и хубаво лято!

    ОтговорИзтриване
  3. И друг път май съм споменавала в коментарите си, но и у нас киноата присъства често на масата. Днешната ти рецепта много ми допада и мисля, че ще ни хареса. Съвсем скоро ще я приготвя! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  4. Поредната ти чудесна рецепта с киноа! Може да се усети аромата на градинските домати от тези красиви снимки :-)

    ОтговорИзтриване
  5. Дани и Dani, благодаря ви!:)
    Надявам се да ви хареса,ByBy
    Дени, радвам се, че рецептата ти допада. Вкусно, лесно, полезно - тези много ги уважавам:)

    ОтговорИзтриване
  6. Досега киноата я ползвах главно като заместител на ориза. Но с тези салати определено ми подхвърли нови идеи;)
    Хубаво лято, Диди!

    ОтговорИзтриване
  7. аз пък точно като заместител не съм я ползвала...
    хубаво лято и на теб!

    ОтговорИзтриване
  8. Изглежда много вкусно през твоя обектив!
    Направо убедително вкусно!

    ОтговорИзтриване
  9. Яла съм такава салата (но имаше и краставици, нарязани на дребни кубчета) в едно любимо бистро... И е една от любимите ми! Рецептата ти ще ползвам, когато ми залипсва бистрото ;-) Много се зарадвах, определено е сполучлива комбинация от продукти!

    ОтговорИзтриване
  10. :)
    и аз я харесвам тази салата, ще пробвам с краставици през лятото

    ОтговорИзтриване